דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי משגיח על המורים והמורות בישראל 

מאת    [ 29/04/2006 ]

מילים במאמר: 672   [ נצפה 5057 פעמים ]

מי משגיח על המורות והמורים?


במזל טוב, בקול תרועה וששון של ההורים, קול ענות חלושה של גסיסת השביתה המסורתית של המורות והמורים המחויבים למשנה החינוכית של עצמם וקולות עייפות ותשישות של כולנו מהחופשה הדביקה והארוכה מידי, נפתחה שנת הלימודים.


כאילו לא מספיק ללקוחות המערכת, (התלמידות והתלמידים אל תטעו) הלוחות המסרטנים, הגירים מיצרי הרעש החיצוני והפנימי, הכיסאות מייצרי העקמת ונכויות הגב השונות, המורות והמורים השחוקים וחסרי החיוניות, השנה נוספה יחידה חדשה למערכת, יחידת 'ציידי הראשים'. המטרה שלשמה הוקמה היחידה- איתור מבוקשות, בעלות פוטנציאל חבלני. יעדי המחלקה- תפישה והשתלטות על כל חולצת בטן לא חוקית, איתור פס שב"חי (שוהה בלתי חוקי) בלונדיני או אדמוני על שיער הנערות, תפיסת חזקה על הדפסי פרח הקנבוס, המופיע על מרבית התיקים הפופולאריים השנה, תוך התעלמות מכוונת ממשקלם הבלתי חוקי של התיקים ותוכנם. יען כי, תיק בלתי חוקי בעליל שמשקלו 8 ק"ג, על גבה של נערה צנומה במשקל 37 ק"ג מעניין רק אם המבוקשת מגיעה "חבושה" בחולצת בטן חצופה. גורם העקמת ובעיות הגב מספר 1 של ילדיכם וילדותיכן הנע בין התיקים הבלתי חוקיים לבין כסאות העינויים בכיתות הלימוד מעורר אתראות במערכת כמו פח"ע (פיגוע חבלני עוין ) רק כשהוא מקושר להיעדר צניעות של יצור ממין נקבה.


09.00 בבוקר. שלל היום של ציידות הראשים בבית ספרה של ביתי הצעירה במרכז תל אביב, 60 מאחרות ומאחרים (למה איש לא מתעניין להיכן נעלמה חדוות ההתחלה?) 30 חשודות 'חובשות' חולצות בטן שתלטניות, 60 חתימות התחייבות להגעה בזמן ועם 'חולצות ברך' (חולצות הספורט הבלתי מעוצבות, מהבד המגרד וחסר חיוניות וחיים, במתכונת תלבושת ה- NBA ובמידותיה).


ערב. ביתי בת ה- 15, שמזמן איננה זקוקה לי לטיפולי או לעצותיי בעניין ביה"ס, קוראת לי לשיחה ומבטיחה שאיהנה. אני כחיילת צייתנית של צבא האימהות מגיעה. והיא מספרת לי על ציידות הראשים המהוללות, על חולצות הבטן, ההדפסים, שלושת מנהלות השכבה המהוות את נבחרת ציידות הראשים, בעלות פני הינשוף, עיני הנץ ועקבי הצייד, ההחתמות והכל בהומור. היא כבר מזמן הפנימה את עובדת החיים הבסיסית, שאת המערכת יש לקחת בעירבון מאד מאד מאד מוגבל, אם בכלל.


ומי בודק את המורות והמורים? היא שואלת. מי מפקח על המורה לביולוגיה, שרק לפני שנה "שחררנו" אותו מהוראה, באמצעות משלוח חתימות של כל הכיתה והשכבה לשרת החינוך, לעיריית תל אביב ולמפקחת- המקפחת על המדעים, כי כינה ילד צנום, רזה ועולה מצרפת בשם הומו (בגלל צמה ) לילדה אחרת אמר 'תשתקי' כל הזמן, ואחרת שלא היטיבה להתבטא זכתה בהשפלות ייחודיות על אילמותה. מי משגיח עליו שיתנהג נכון? מי מפקח עליו שעכשיו הוא בסדר? ומי פיקח על תהליך השינוי שעבר, שיבטיח ששנית לא ישתלט באמצעות מעמדו כמורה על נשמות צעירות ויסרסן? מי, תגידי לי?.
שתקתי.

ומי משגיח על רכזת השכבה למתמטיקה, רזה קטנה ומצוידת בחולצת בטן בלתי חוקית, שהציגה לנו לראווה את בטנה השטוחה, רזה ועתירת השנים בשעה שהרימה ידיה בכיתה? מי שולח אותה הביתה, להביא חולצת ספורט כחולה גברית, מגרדת וחסרת חן ומנכה לה את שעת ההיעדרות מבית הספר מהמשכורת?.

ומה עם המורה שבאה בקפקפים וזו שבאה בגופיה?, האם ידיה המדולדלות חובקות 48 השנים יפות יותר מידיה הצעירות של נערה בת 12? ומי בכלל יושבת בצוות השופטות או השופטים במצעד הראווה המטופש הזה? אמרה ולא יספה.


שאשלח פקס למנהל?

שאצלם את התופעות ונשלח לעיתונות? שאלתי,

שאטפל בנושא?

לא, לא, שלא תעיזי, אני אטפל בנושא בדרך שלי, תסמכי עלי..

אז ככה, שרת החינוך שבתקשורת הוצגה כמקללת ומרביצה וטסה במהירות הבזק על חשבוננו להצטלם כמנצחת מעל במת המנצחים, באולימפיאדה ביוון היא זו שתוריד את רף האלימות בבתי הספר ותקנה ל-כ-ו-ל-נ-ו ערכים חיוביים. לכולנו- חוץ מהמורות והמורים.
ומורות עם גופיות חושפות ידיים מדולדלות, נעולות כפכפים, מאחרות כרוניות (המרחק בין חדר המורות לכיתות גדול וכפכפים מאטים את קצב ההליכה...) תשגחנה על הגעה בזמן לכיתות.

מורות ומורים מכורים כרוניים לאינפוזיית הסלולארי המשודרג שלהן/ם (לפחות הוא טוען למשודרגות, אם לא בני הזוג...) ידברו חופשי בשיעורים במשודרגים הסלולאריים אבל יוכלו להשעות את הילדות והילדים שלכן/ם, במקרה ויחליטו לתקשר עם המשודרג הפרטי שלהם, במהלך מה שנקרא שיעור.

הולך ופוחת הדור. אימי אמרה זאת לפני שני עשורים וצחקתי. היום אני אומרת לכן/ם. אז צחקתי והיום אני בוכה, ואימי, נהנית ואומרת 'אמרתי לך'. והיא מ-ו-ר-ה לשעבר.

הולך ופוחת הדור. שטויות. הוא פשוט נעלם.
אז מי ישגיח על המורות והמורים של הילדות והילדים שלכן/ן ?
אתם. אתן. אנחנו. ואם לא אז-
שלא תגידו שלא אמרתי לכן/ם!.

שירית בן- ישראל

מרצה, יועצת, חוקרת ומאמנת
נשים בעסקים ובקריירה
מומחית להעצמה מעשית של נשים

מנכ"לית STS החברה המובילה,
בתחום העצמה מעשית של נשים

מנהלת פורומים בפורטל תפוז:
'נשים בעסקים ובקריירה'
'הדרכה'

אימייל: sts4u@bezeqint.net
אתר: www.sts4u.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב